Adios Cuba, Hola Colombia! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Adios Cuba, Hola Colombia! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Adios Cuba, Hola Colombia!

Door: Jessica

03 Mei 2018 | Colombia, Medellín

Onze laatste paar dagen Cuba hebben we in Trinidad doorgebracht. Zelf onze weg richting El Cubano, wederom een prachtige waterval, gevonden. Nog maar een uur salsa les genomen want we vonden het zo vreselijk leuk en onze laatste avond heerlijk uit eten geweest en genoten en een beetje meegedanst bij Casa de la Musica. De avond afgesloten in een discotheek in een grot wat onvoorstelbaar gaaf is om te zien! Onze terugreis op maandag richting Havana met een klein katertje in de auto maar die reis verliep gelukkig soepel! Na twee weken was het dus Adios Cuba! We hebben genoten van de cultuur, de natuur en de inwoners. We hebben gezien waar sigaren, koffie en honing gemaakt worden. We hebben prachtige jungle gezien, geleerd over vogels, planten en andere insecten. We hebben Mojito's, Daiquiris en Cuba Libres gedronken. Heerlijk gegeten, gewandeld en ons verbaasd en verwonderd! Muchos Gracias Cuba! Wat een prachtig mooi land, een absolute aanrader voor een ieder die op zoek is naar iets unieks en waar werkelijk alles in te vinden is!
Gelukkig zit de reis er nog niet op en zijn we de komende 5 dagen in Medellin in Colombia. Een veel modernere stad dan we vantevoren verwacht hadden met veel grote nieuwe gebouwen, winkelcentra, goed aangelegde wegen en fietspaden en ook ontzettend veel bezienswaardigheden! We hebben ook hier weer een fijn hostel gevonden in het bruisende centrum en hebben een Pablo Escobar tour, een graffiti-tour en een tocht met de metro en kabelbaan op de planning staan! Ook hier verwonderen we ons dus weer over alles wat Medellin ons tot nu toe laat zien! Liefs van ons!