Wereldstad Sydney!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Wereldstad Sydney!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Wereldstad Sydney!!

Door: Jessica

10 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Zaterdag ging al vroeg de wekker, via de bakker voor een vers broodje en koffie op weg naar de fontein waar we opgehaald werden voor onze trip naar The Blue Mountains. Nu moet je dus niet verwachten blauwe bergen te zien maar de bergen hebben wel ergens hun naam aan verdiend! Na een lange wandeling over smalle paadjes, tussen bomen door en langs kleine watervallen kwamen we op een uitzichtpunt. Hier vertelde onze gids dat de eucalyptus bomen die in het gebied groeien hun eigen olie produceren en de dampen hiervan geven tussen de bergen een blauwe gloed! Dit is uiteraard niet vast te leggen op een foto maar in het echt wel heel cool om te zien! We hebben flinke stukken gelopen, adembenemende uitzichten bewonderd en geprobeerd mooie plaatjes te schieten wat naar eigen zeggen toch redelijk gelukt is! S'avonds de stad in om het vuurwerk in de haven te bewonderen! Behoorlijk omgelopen (dat krijg je als je niet zelf de route bepaald) en nog net op tijd voor de laatste paar vuurpijlen. Laten we zeggen dat we het beweegdoel voor zaterdag dubbel en dwars behaald hebben! Zondag hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten met gebakken eieren en pannenkoeken... Je kan het slechter treffen! Een leuke wandeling door de stad bracht ons aan de overkant van The Opera House en de brug waardoor we een prachtig uitzicht hadden en dit ook als ware toeristen goed hebben vastgelegd! Rondje door de winkelstraat bracht ons terug naar HydePark waar een Streetfood Festival gaande was! Daar lekker wat gegeten, mensen gekeken (blijft een heerlijke hobby) en muziek geluisterd! Daarna terug naar het hotel gewandeld en begonnen met het inpakken van onze backpack, vanmorgen ging om 4 uur de wekker en vertrok om 7.30 onze vlucht van Sydney naar Cairns! We zijn heel benieuwd wat het noorden van Australië ons (behalve hele grote krokodillen, dodelijke kwallen en horror clowns) te bieden heeft!! Wij gaan in ieder geval op zoek naar Nemo! Lieve groetjes van ons.

• 10 Oktober 2016 - 06:20

Eefje:

Klinkt als een mooie reis! En het leest weer als een trein! Zou zo een boek van je kopen Jes:) Veel plezier bij jullie nieuwe stek!

• 10 Oktober 2016 - 10:50

Jan Wage:

Jij had beter een geweer mee kunnen nemen ,, in het geval dat zo"n grote krokodil jou wil pakken,wees voorzichtig en heb veel plezier.

• 11 Oktober 2016 - 13:56

Daisy:

Lieve meiden!! Wat een straf... kindje op bed en met thee op de bank even heerlijk genieten van de verhalen en wat super cool een kijkje te nemen middels het super leuke filmpje!
    Geniet lekker van alles!! Dikke kusss