G'Day Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu G'Day Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

G'Day Mate!

Door: Jessica

07 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Jaja!! Eindelijk is het dan zover!! Buurvrouw en Buurvrouw gaan down under!! Reis begon fantastisch... Klein rekenfoutje maakte de reis in ons hoofd 48 uur en die was in feite maar (ja dat valt allemaal wel mee) 24 uur... Dus een kleine controle van de hotel reservering in Sydney volgde en wat bleek... We hadden in dit rekenfoutje ook het hotel een dag te laat geboekt! Snel dus het hotel gebeld en een nachtje bijgeboekt! Toen op naar Schiphol! Backpack inleveren, douane en koffie! Nog maar eens gecheckt of we echt alles bij ons hebben en dat ziet er gelukkig vrij rooskleurig uit! Score!! Vlucht naar Dubai was zeer ontspannen op 3 stoelen, overstap een tikkeltje gestresst want met slechts een uur moet je toch wel doorlopen! Toen begonnen we aan onze langste vlucht ooit! Film aangezet ontspanningsmodus geactiveerd en zo ongeveer de hele vlucht liggen slapen! Heerlijk! Sneller dan we hadden bedacht voet op Australische bodem gezet op weg naar de Springfield Lodge. Inchecken kostte vooral de nachtportier erg veel moeite want hij snapte vrij weinig van het betalingssysteem op de computer... Uiteindelijk dan spullen gedumpt en nog even wat gegeten, terug in de kamer heerlijk gedoucht en schoon in een fijn bedje! Paar keer wakker geweest maar die wijten we maar aan de jetlack!
Donderdag onze eerste echte dag in Sydney! S'ochtends een telefoonnummer geregeld want dat is toch wel handig en qua prijs prima te doen! Ontbeten met heerlijke broodjes en een frappuchino in het park (jaja ook in Australië kennen ze de Starbucks) daarna de Hop on Hop off bus genomen, is toch een mooie manier om een nieuwe stad een beetje te leren kennen! Een tussenstop in het WildLife park Sydney waar we kennis hebben gemaakt met heel veel reptielen en andere giftige dieren (hopen dat we die nooit in het wild gaan tegenkomen) en koala's en Kangaroos!! Jeej!! Eind van de dag zo'n 10 kilometer in de benen (ondanks de bus!!) dus vroeg op bed! Vanmorgen zelf onze weg gezocht naar het strand! Gelukkig legt de Lonely Planet uit hoe het openbaar vervoer in elkaar zit en zijn de bushaltes met Google maps makkelijk te vinden! Vandaag buiten ontspannen op het strand niet veel gedaan! Even bijkomen van alle hectiek van de afgelopen weken! Morgen gaan we met een tour naar de Blue Mountains wat ontzettend mooi schijnt te zijn! We zijn benieuwd! Dan zondag nog een dagje Sydney en maandag vervolgen we onze reis naar Cairns!! We will keep you posted!! Liefs uit Sydney

• 07 Oktober 2016 - 12:23

Diana Wage:

Hey lieve Janine.
    Leuk geschreven en ik ga je/jullie volgen! Gezellig en geniet ervan

• 07 Oktober 2016 - 16:22

Christa:

Zo die vliegreis zit erop en nu kunnen jullie idd alle mooie dingen gaan bekijken. Blij dat je weer "Amstelveense" bent Jess!!

• 07 Oktober 2016 - 16:43

Linde :

Hee leukerds,

Dan is 24 uur reizen bijna een eitje in vergelijking met de 48 waar jullie je op ingesteld hadden! Veel plezier in Sydney de komende dagen! Mochten jullie zin hebben in poffertjes (Nederlands kraampje bij Darlin Harbour, als ik t goed zeg)! Have Fun !!

X

• 07 Oktober 2016 - 18:09

Jan Wage:

Hoi lady"s Nu is het grote avontuur begonnen,hou foto en film toestellen paraat want vandaar komt als je het goed bewaard een hoop nostalgie uit voort , ik wens jullie een prachtige tijd en heel veel plezier. Pas op voor alles wat wild is en doe voorzichtig,heel veel plezier gewenst uit Wedde.