Melbourne en Bendigo - Reisverslag uit Bendigo, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Melbourne en Bendigo - Reisverslag uit Bendigo, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Melbourne en Bendigo

Door: Jessica

19 Oktober 2016 | Australië, Bendigo

Vrijdagavond laat kwamen we in Melbourne aan. Vantevoren contact gehad met het hostel en de code van de voordeur gekregen. In de kamer lag de sleutel netjes klaar met een code voor de wifi (toch fijn dat ze snappen dat dat prioriteit nummer 1 is;)). Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we na een verfrissende douche op pad gegaan. Goed ontbeten en richting de Hop on Hop off bus! Grote ronde door de stad en alle nieuwe informatie in ons opgenomen. Aangezien Australië een behoorlijk jong land is (zo'n 250 jaar pas) zijn de steden ook behoorlijk modern en zijn er weinig echt oude gebouwen te vinden. Desalniettemin is er genoeg te zien en te doen! We zijn onder ander over de Victoria Market gewandeld, een heel stuk langs het water en voorbij ontelbare straatmuzikanten om te eindigen bij de Melbourne Star! Eerst maar even gezeten, lekker gegeten en een wijntje gedronken en toen net na zonsondergang aan boort gegaan van het reuzenrad! De stad bewonderd en dan vooral de vele vele lichtjes in alle hoge gebouwen! Terug met het oude trammetje wat ook bij iedere tramhalte informatie geeft over waar je je op dat moment bevind! Zondag iets vroeger opgestaan (we zijn beiden nou eenmaal groot fan van uitslapen) en op weg naar de dierentuin! De dierentuin van Melbourne is de grootste van Australië en absoluut de moeite waard! De verblijven zijn heel groot (wat het vinden van de bewoners soms wat lastig maakt) en helemaal ingericht naar de natuurlijke habitat van de dieren die erin wonen! Laat in de middag terug gewandeld en heerlijk bij een Italiaans restaurantje gegeten. Daarna ging het heel hard regenen en zijn we terug gegaan naar het hostel! Lekker serie gekeken en vroeg op bed want maandag begon ons volgende avontuur! Om 10 uur mochten we onze Chubby Campervan ophalen! Wat een avontuur! Links rijden is sowieso best een dingetje maar vooral met links schakelen (want ja alles zit aan de andere kant) is iets waar we aan moeten wennen! Maandag zo'n 130 km naar het noorden gereden waar we voor de eerste twee nachten een camping hebben gevonden! In het zonnetje ons bij de camper geïnstalleerd, een potje gekaart, een wijntje gedronken en daarna de BBQ (of Barbie zoals de Aussies dat noemen) aangemaakt! Heerlijk maïskolven en vlees staan grillen als ware chefkoks! Dinsdag was er slecht weer voorspeld maar dat viel gelukkig mee en zijn we er op uit gegaan de stad in! Aan het water ergens een momentje gezeten en weer terug gereden! Onderweg nog een stop gemaakt en extra matjes gekocht want het matras waar we op liggen is een tikkeltje dun dus de heupbotten en ruggen hadden na de eerste nacht behoorlijk moeite weer op z'n plaats te vallen! Maar daar wennen we vanzelf aan! Afgelopen nacht was het heeeuuul koud!! Voeten, handen en neus wilden niet meer warm worden in onze dunne slaapzakjes... Zelfs met tegen elkaar aan liggen en voetje vrijen kregen we het niet warm... Wel de slappe lach! Dat dan weer wel! Nu zijn we opweg naar Mildura waar we meerdere campings hebben gevonden! Eens kijken welke het gaat worden! De Lonely Planet zegt in ieder geval dat het hier altijd warm is, er heel veel leuke restaurantjes zitten en je ontzettend leuk kan watersporten! We zullen zien!! Voor nu, liefs vanaf een snelweg door the middle of freaking nowhere!

• 19 Oktober 2016 - 09:14

Jan Wage:

Wat kunnen julllie netjes links rijden , pas op voor overstekende kangaroes, Have fun.

• 19 Oktober 2016 - 11:15

Linde:

Wat een mooie avonturen beleven jullie!! Veel plezier met het rondcruisen in jullie campervan!

• 19 Oktober 2016 - 21:52

Diana Wage:

Geweldige belevenissen dames! Geniet en rij voorzichtig en vergeet niet rechts in te halen