Hallo Nieuw-Zeeland!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Hallo Nieuw-Zeeland!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Hallo Nieuw-Zeeland!!

Door: Jessica

11 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Na een prima vlucht van Sydney naar Wellington kwamen we plaatselijke tijd 23.30 aan in Nieuw-Zeeland. Meteen een nieuwe simkaart geregeld, geld gepint en de autoverhuur gebeld. We werden netjes opgehaald op het vliegveld en bij onze auto afgeleverd. Die is wel even anders als de Chubby! Deze Toyota heeft bijvoorbeeld remmen die het doen, ruitenwissers die niet piepen en geen kieren in de deuren! Maar eerlijk toegegeven... We missen Chubby wel een beetje!! Heel soepeltjes richting het hostel gereden waar de 24 uurs receptie geregeld werd door een jongen die volgens mij van voren niet wist hoe die van achter heette... Maargoed! We waren moe en wilden eigenlijk alleen maar naar bed! Korte overview van de nacht... Wegwerkzaamheden, druk verkeer, slaande deuren, viezig deken, muf geurtje en uitstekende veren in het matras maakte dit avontuur in het stapelbed niet eentje om over naar huis te schrijven! (En dan doen we dat nu lekker toch!;)) Woensdagochtend vroeg opgestaan omdat we (het parkeerterrein van het hostel was vol) de auto langs de weg hadden staan en dat mocht maar tot 8 uur! Leuke bakker gevonden waar ze heerlijke koffie en verse broodjes hadden en dat maakt dan alles ook weer goed! Daarna op pad naar de botanische tuin waar we een flink stuk gewandeld hebben. Boodschappen gedaan, langs het water op een bankje geluncht en gemerkt dat we dat beter niet hadden kunnen doen... Wind stak op, grote golf kwam omhoog en het bankje en wijzelf waren doorweekt! We hebben wel gelachen! Dat dan weer wel! Om 2.45 vertrok de Interislander vanuit de haven naar het plaatsje Picton op het zuidelijke eiland! Op de boot lekker ontspannen, van het uitzicht genoten en op de fijne bankjes even de binnenkant van onze ogen bekeken. In Picton een heel leuk hostel gevonden waar we door een dubbele boeking een upgrade kregen (met een eigen badkamer!! Whooop!!) en waar door de eigenaar om 20.00 chocoladepudding met ijs werd geserveerd! S'nachts heerlijk geslapen en de volgende dag weer vroeg op en door naar Christchurch. We hebben met tips die we van verschillende kanten hebben gekregen en de Lonely Planet gekeken wat we sowieso willen doen en dat kwam uit op het zuiden. Omdat we geen behoefte hebben aan dagen van 13 uur of langer in de auto doen we het in meerdere dagen! Als eerste stond dus Christchurch op de planning! Rond 14.00 kwamen we bij het hostel aan vanaf waar we eigenlijk meteen de stad in zijn gegaan. Museum bezocht over de geschiedenis van het land en vooral de Maori (de eerste ontdekkers/bewoners van Nieuw-Zeeland) en een rondje door het centrum gewandeld. In 2010 en 2011 is de stad heel hard getroffen door meerdere aardbevingen en dat is duidelijk terug te zien in het centrum. De wederopbouw is nog in volle gang en die gaat ook nog wel even duren. S'avonds hebben we lekker gekookt en daarna heel fijn televisie gekeken (lekker even voor je uit staren is soms heel fijn!) vanmorgen weer vroeg op pad richting Wanaka. Dit kleine stadje ligt in de buurt van Queenstown aan een groot meer waar je heel mooi kan kayakken (zo schijnt) we zullen zien!! Liefs van ons!!

• 11 November 2016 - 21:17

Jan Wage:

Nou nou jullie hebben zoals ik kan begrijpen maar een druk programma,maar wel heel leuk als ik het zo lees, Als alles maar een beetje naar jullie zin is komt alles goed,ik wens jullie verder heel veel plezier doe voorzichtig en have fun.