'One Happy Island!' - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu 'One Happy Island!' - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

'One Happy Island!'

Door: Jessica

29 Maart 2017 | Aruba, Oranjestad

Zaterdagochtend rond 10 uur staan we op Schiphol, koffers gepakt, handbagage 26 keer gecontroleerd en tickets geprint. Met een lach en een traan nemen we afscheid van ons uitzwaai comité en gaan we richting de douane. De vlucht duurt lang (hoewel we dat wisten vantevoren;)) maar met een paar films, wat eten tussendoor en alle brieven en kaarten die pas open mochten in het vliegtuig komen we de tijd wel door! Plaatselijke tijd 18.00 landen we en zetten we voet op 'One Happy Island', de douane ging gelukkig vrij voorspoedig en onze VTA (voorlopige toelating Aruba) werd goedgekeurd. Bagage binnen no time te pakken en op naar buiten. We werden netjes opgehaald door Hubert en afgezet bij Quality Appartments waar we de eerste maand zullen verblijven! Kamers zijn netjes en schoon en van alle gemakken voorzien. Groot bed, genoeg kastruimte, volledig ingerichte keuken, badkamer en last but not least een airco! Spullen gedumpt korte broek tevoorschijn gehaald want het is warm en richting de supermarkt. Lekker wat gegeten even ontspannen en toen snel op bed! Zo'n reis maakt moe! Zondag hebben we ons officieel ingecheckt en werden we supervriendelijk te woord gestaan door de dame achter de receptie. De wandelroute richting het ziekenhuis ontdekt en het even van de buitenkant bekeken, we zijn doorgewandeld naar het strand waar we ons verwonderd hebben over de bizarre blauwe kleur van het water! Even in het zonnetje gelegen maar we voelden ons niet helemaal op ons gemak door de overvloed aan (vooral dikke Amerikaanse) toeristen en besloten dat we op zoek moeten naar het strand waar de locals te vinden zijn! Voor vandaag was het sowieso wel al genoeg zon want nek en ruggen begonnen aardig rood te kleuren (oeps). Terug gewandeld richting de Ling&Sons (supermarkt) voor een hilarisch rondje door schappen gevuld met producten van de Albert Heijn! Lees hier dus drop, hagelslag, pindakaas, pepernoten (want je kan niet vroeg genoeg beginnen) en Nederlandse melk! Walhalla!! Thuis een heerlijk salade in elkaar gedraaid met afbakbroodjes en nog even genoten van een warme zomeravond!
Maandagochtend om 11.30 moesten we ons melden bij HR voor ons intakegesprek. Uiteraard hebben we zo'n 20 min zitten wachten maar we beginnen er al aan te wennen! Bij binnenkomst kwamen er twee ordners uit de kast zetten waar je u tegen zegt en kregen we een lawine aan informatie en papierwerk over ons heen! Na 3 kwartier gingen we met lamme handen van het schrijven en een waslijst aan dingen die we deze week nog moeten regelen en organiseren de deur weer uit... Het is maar goed dat we een weekje eerder zijn gekomen en dat niet alles op hetzelfde moment moet gebeuren! Met de bus (een wonder dat die voorbij kwam want bustijden kennen ze hier niet) richting de stad gegaan waar we eerst naar de Starbucks zijn gewandeld en waar we onder het genot van een frappuchino een plan gemaakt hebben wanneer we wat gaan doen deze week dat schept een hoop duidelijkheid! We zijn meteen langs de bank gegaan om een rekening te openen (kregen we nog een pakket mee met informatie om te lezen en in te vullen) en langs de Dienst Volksgezondheid om onze diploma's te laten controleren. We zijn er inmiddels wel achter dat we zo snel mogelijk een auto moeten regelen, lopen is hier namelijk niet veilig en veel te warm, of bussen rijden kan je dus niet vanuit gaan en aan taxi's betaal je je scheel! Dinsdagochtend dus als eerste richting de autodealer bij ons in de straat. In ieder geval voor 2 dagen een auto gehuurd en hij heeft een mooi autootje staan waar we een proefrit in kunnen komen maken en dan beslissen of we die willen kopen of niet. Met 4 wielen onder ons ziet alles er zoveel beter uit! We zijn terug gereden naar de bank om het informatie pakket in te leveren en daadwerkelijk een rekening te openen en hebben boodschappen gedaan zonder er mee te hoeven sjouwen! Verder hebben we beide een snorkelset aangeschaft en hebben we een schattig strandje gevonden wat niet overladen was met toeristen om die uit te proberen! Onwijs veel vissen, koraal en anemonen gezien! Ook de onderwaterwereld is hier dus adembenemend... Letterlijk ook als je snorkel volloopt met zeewater maar daar leren we wel mee omgaan! Gisteravond in de auto gestapt richting San Nicolas voor het Caribbean Festival! In de reisgidsen en op de Aruba app die we gedownload hebben hier vanalles over gelezen dus dat moesten we met eigen ogen bekijken! Na een tijdje rondjes gereden te hebben en het maar niet te kunnen vinden nog maar een keer online gekeken waar we nou heen moesten.. En wat bleek.. Dit festival begint pas in april... Oeps! We zijn dus weer terug gereden richting huis met een pitstop in Oranjestad voor een paar foto's! Vandaag hebben we heerlijk rustig aan gedaan en zijn we naar het zuidelijkste puntje van het eiland gereden en vertoeven we inmiddels al een paar uur op Baby Beach. Heerlijk onder de schaduw van een boom af en toe met snorkel het water in en lekker ontspannen! Je zou bijna vergeten dat we vanaf zaterdag moeten werken! Vanmiddag staat de eerder genoemde proefrit nog op de planning en morgen hebben we een regeldag met onder ander een medische keuring, pakken halen en een ziekenhuisbadge laten maken! Voor nu vanaf een prachtig wit strand met adembenemend blauw water... Ayo!! Liefs van ons

• 06 April 2017 - 19:37

Diana: