Make it a December to remember! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Make it a December to remember! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Make it a December to remember!

Door: Jessica

01 December 2017 | Aruba, Oranjestad

En zo is het december! Sinterklaas heeft het land nog niet verlaten en toch is het sinds begin november al overal kerst! Op de radio hoor je niks anders dan 'Dreaming of a white Christmas' (yeah right!) en de winkels zijn al weken gehuld in kerstversiering en lichtjes! Zo ook ons huis want er is natuurlijk niks gezelligers dan de kerst in huis halen! De kaarsjes laten we dit jaar achterwege want dat wordt toch wel heel erg warm! De afgelopen weken hebben we weer gezellig veel bezoek gehad uit Nederland waar we de toch inmiddels wel vaste plekjes en uitjes mee hebben bezocht en gedaan. Jeeps gehuurd en de ruige oostkust bewonderd, het Carubian Festival bezocht, heerlijk gegeten en ook weer nieuwe restaurants gevonden en uiteraard de ezeltjes gevoerd! Ook Paps en Mams Ruibing zijn inmiddels weer op Nederlandse bodem en wij gaan hier warm en zonnig de laatste maand van 2017 in!
In het ziekenhuis loopt nog steeds alles op rolletjes! Een deel van het ziekenhuis (onder andere de afdelingen waar wij werken) is inmiddels verhuisd naar de nieuwbouw! Ontzettend mooi en modern gebouw maar wel een stuk groter dan de oude afdelingen dus we lopen de zolen uit onze schoenen (ieder nadeel heb z'n voordeel zullen we maar zeggen en dit zal dan wel goed zijn voor de lijn;)) de verhuizing zelf ging super soepel! Alles tot in de puntjes voorbereid en geregeld en binnen anderhalf uur waren alle patiënten verhuisd! Afgesloten met een hoop eten (het blijft Aruba) en het hele team en het voelde gewoon bijna als een team uitje! Dat teamuitje hadden we de week erna pas echt tijdens de HVT games! HVT betekent hier hetzelfde als bij ons BHV en de HVT games stonden in het teken van teamwork en een stukje sportieve prestatie! Verschillende spellen op het land en kano en boot races in het water! Het ene onderdeel inspannender dan het andere maar we hebben vooral zo verschrikkelijk veel lol gehad! Afgesloten met de prijsuitreiking (uitslag is beroepsgeheim;)) en een biertje van de baas! Topdag!
De Sinterklaas intocht was overigens ook een bijzondere ervaring! Groot podium een enorme serie zwarte pieten met naast de ons bekende outfit ook heel veel kleuren make up en zonnebrillen en vrolijke carnavals- en sinterklaasmuziek! Uiteraard een hoop kraampjes voor eten en drinken en genoeg mogelijkheden om foto's te maken met pieten! Heel leuk om mee te maken! En zo zitten we al 8 maanden hier en hebben we nog zoveel leuke dingen in het vooruitzicht! Allereerst beginnen we vandaag met onze zelfgemaakte Adventkalender waarvoor we allebei 12 cadeautjes hebben gekocht! Verrassing dus of we veel dezelfde dingen hebben bedacht of dat we toch ook wel origineel zijn! We zullen zien! Volgende week vieren we Sinterklaas met onze buurvrouwen (jaja we zijn verdubbeld;)) met gedichten en cadeaus en ook de kerstviering van het ziekenhuis staat voor de deur! We proberen van ieder moment te genieten want nog drie keer knipperen met je ogen en het jaar is voorbij! Wij kijken in ieder geval vast uit naar een witte kerst (op het strand weliswaar) en gaan voor het eerst van ons leven meedoen aan de nieuwjaarsduik! Make it a December to remember! Liefs van ons!