The Great Ocean Road en zoveel meer!! - Reisverslag uit Philip Island, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road en zoveel meer!! - Reisverslag uit Philip Island, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road en zoveel meer!!

Door: Jessica

01 November 2016 | Australië, Philip Island

Dagen vliegen aan ons voorbij! Iedere keer als ik aan een weblog begin moet ik even terugkijken waar we gebleven waren en berekenen wat we in de tussentijd allemaal gedaan hebben!! Naracoorte was in ieder geval heel mooi! Wijngaarden zijn prachtig maar wijnproeven wordt lastig als er altijd nog eentje moet rijden! Flesje bij het eten gaat overigens prima! Vrijdag zijn we naar de grotten geweest! Heel gaaf om zoveel fossielen te zien en het verhaal achter het ontstaan van de grotten te horen! De grotten staan op de UNESCO werelderfgoedlijst en zijn enorm! Als je boven staat heb je werkelijk geen idee hoeveel kilometer gangen en kamers er zich onder jou bevinden! We hebben een klein stukje mogen bewonderen samen met een gids, de gangen zijn verlicht en in iedere kamer verteld de gids over wanneer het ontdekt is en hou oud er geschat wordt dat de stalagmieten en stalagtieten zijn die je er ziet. Blijkt dat de geschiedenis van Australië vele miljoenen jaren terug gaat en niet maar 200 jaar zoals we tot nu toe in de grote steden steeds zien! We vervolgenden onze weg naar Portland, wederom een camping gevonden dit maal direct aan de zee waardoor we vanaf de camping zo via het strand richting het stadje konden wandelen! Ook Portland is niet heel groot maar wel heel gezellig! Het staat bekend om de visserij en bij binnenkomst in de haven werden we dan ook begroet door een behoorlijke vislucht en een grote kolonie zeemeeuwen op zoek naar een extraatje! Zaterdag zijn we doorgereden naar Port Fairy, hier een strandje gevonden om heerlijk even van de zon te genieten en te pootje baden! Water is echt veelstekoud om te zwemmen maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we met onze voetjes in de zuidelijke oceaan hebben gestaan! Na een paar uurtjes doorgereden naar Warrnambool waar we ook weer een camping aan het strand vonden! Dan ook hier nog maar even een paar uurtjes slijten en alle helden op surfplanken bekijken! Potverdikkie wat is het water koud! S'avonds besloten ons in het nachtleven van Warrnambool te wagen... Zowel Facebook als Google als de Lonely Planet schreven vol lof over een bepaalde club in het centrum... Bring it on! Buurvrouw en Buurvrouw op pad... In een lege club!! Er was werkelijk waar helemaal niemand!!! Heel gauw weer weg dus!! Een paar straten verder vonden we een Ierse pub waar een Halloween feest gehouden werd en daar hebben we ons kostelijk vermaakt!
Zondag hebben we helemaal niks gedaan! Het regende, het was koud en we hadden nergens zin in! S'avonds een potje Skip-Bo in de camper en s'nachts meerdere keren wakker geschrokken van het onweer wat de hele camper deed schudden! Maandag vervolgden we onze tocht... Op naar The Great Ocean Road!! Heel veel over gehoord, veel over gelezen en nu was het dan zover! En het klopt allemaal! Prachtige route door bossen, langs het strand, hoge rotswanden en dwars door stukken regenwoud! Op veel plaatsen gestopt, het uitzicht bewonderd uiteraard veel foto's gemaakt en het allemaal op ons in laten werken! Nog voor het donker werd een klein plaatsje gevonden waar ze volgens de Lonely Planet de beste hamburgers bakken en daar heerlijk gegeten! Camping om de hoek dus helemaal prima! Vanmorgen het laatste stukje van The Great Ocean Road gereden richting Melbourne om daarna vooral op de snelweg te zitten richting Philip Island! De komende twee dagen wanen we ons hier weer in natuur en wildlife!! Hier hebben ze in ieder geval Pinguïns en die hebben we tot nu toe niet kunnen afstrepen van ons lijstje! Liefs van ons!

• 03 November 2016 - 16:28

Jan Wage:

Neem jij voor mij een stel nonnen mee , sorry ik bedoel pinguiïns. Volens mij een prachtige belevenis geniet er van jullie twee en wees voorzichtig.

• 04 November 2016 - 00:16

Diana Wage: