Bergen, kleuren en nog zoveel - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Bergen, kleuren en nog zoveel - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Bergen, kleuren en nog zoveel

Door: Jessica

14 November 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Wat een kleuren, bergen, bomen, meren en had ik al kleuren gezegd?? Zo onvoorstelbaar mooi, zo bizar! Wat een prachtig en vooral indrukwekkend land! De rit naar Wanaka verliep soepeltjes, Wanaka is een schattig klein plaatsje met een hoofdstraat met winkeltjes, bars en restaurantjes en het ligt direct aan een meer. Nadat we ingecheckt hadden in de Matterhorn Lodge (jaja vernoemt naar de Matterhorn in Zwitserland) hebben we een stuk gewandeld, even aan het water gezeten en daarna een terrasje uitgezocht. In het zonnetje genoten van een lokaal biertje! De volgende morgen vroeg uit de veren want onze dagplanning bestond uit Tramping! De Kiwi's gaan hier niet hiken of gewoon wandelen nee dat noemen ze Trampen! Dit moet je gedaan hebben als je Nieuw-Zeeland bezoekt dus buurvrouw en buurvrouw gingen op pad! Lange tocht met de auto, onverharde wegen en Forden; stukken weg die behoorlijk ondergelopen zijn met water. De eerste paar Forden wilden wel omdat ze niet zo diep waren maar op een gegeven moment durfden we het niet meer aan met onze huurauto (iets met verzekeringen die dit soort grapjes niet dekken) dus hebben we langs de weg geparkeerd! Vele trampers volgden ons voorbeeld waardoor er een soort tweede parkeerplaats ontstond zo'n 3 kilometer voor de daadwerkelijke parkeerplaats. Enfin! Voordat we de tocht konden beginnen hadden we de eerste 3km al in de benen! Op de parkeerplaats even gezeten en onze lunchpakketjes genuttigd, daarna ging het dan toch echt beginnen! Mooie maar wel zware tocht zo'n 4 km omhoog naar een uitzichtpunt op een gletsjer. Onderweg prachtige uitzichten op bergen, dwars door het bos, hink stap sprong over watervallen en immense rotsen die over het wandelpad hangen! Bij het uitzichtpunt op adem gekomen, genoten van het uitzicht en proberen te bedenken hoe enorm de gletsjer wel niet is! Tocht naar beneden was misschien nog wel zwaarder als omhoog! Met lichtelijke spierpijn in bovenbenen en kuiten in de auto gestapt en terug gereden naar het hostel! S'avonds lekker uit eten geweest, een dansje gewaagd en we zijn zonder schaamte versierd door een groep oudere mannen! Hilarisch! Zondagochtend uitgebreid uit ontbijten geweest om daarna in de auto te stappen naar Glenorchy. Hier hadden we een volledig ingerichte tent gehuurd met een kingsize bed! Lets go Glamping! Helaas pindakaas... Een dubbele boeking gooide roet in het eten en dus ging deze mogelijkheid aan onze neus voorbij! Half uur verder gereden naar Kinloch wat letterlijk bestaat uit een Lodge en een meer! Back to the basics! Hier hebben we ons onder het genot van een biertje en een potje kaarten ook prima vermaakt en hebben we heerlijk gegeten! Dag afgesloten in de hot tub wat heel fijn was! Vanmorgen vroeg op, snelle kop koffie en toen het meer op met Tom (onze gids), grote ronde gepeddeld in een kayak en heel veel informatie gekregen over het meer! Zo ontzettend mooi!! Uiteraard ook het nieuws over de aardbevingen in de omgeving van Christchurch meegekregen wat ontzettend heftig is! Komende dagen houden we het nieuws goed in de gaten want op dit moment varen ook de ferry's naar het noordelijke eiland niet waar we uiteindelijk toch weer naartoe moeten! We zullen zien! Wij hebben er zelf in ieder geval niets van gemerkt! Vandaag zijn we verder gereden naar het plaatsje Te Anau, hier hebben we voor twee nachten een ontzettend leuke kleine cottage geboekt, compleet met terras, keukentje en badkamer! Morgen hebben we een boottocht in Milford Sound op de planning staan en overmorgen gaan we op zoek naar glowworms in de grotten! We will keep you all posted! Liefs!