Alles loopt op rolletjes! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Alles loopt op rolletjes! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Alles loopt op rolletjes!

Door: Jessica

15 Mei 2017 | Aruba, Oranjestad

Zoals verwacht vantevoren gaat er steeds meer tijd tussen iedere blog zitten omdat ten eerste de weken voorbij vliegen en we ten tweede voor ons idee weinig nieuws te melden hebben! Dit is natuurlijk niet helemaal waar want we hebben altijd wel iets te vertellen maar het leven wat we hier leven gaat gewoon zo lekker z'n gangetje op het moment! We zijn veel aan het werk (logisch met een werkweek van 40 uur) en dat gaat inmiddels zo soepel dat het lijkt alsof we al jaren op deze afdelingen rondwandelen! Overigens is het nog steeds niet het plan om hier jaren te blijven hoor! Geen zorgen! De dagen (of dagdelen) die we alleen of samen vrij hebben spenderen we op het strand, heerlijk op ons eigen terras of bij 1 van de vele vele strandbars. Het zwembad komen we vrij weinig omdat het niet de moeite is er baantjes in te zwemmen (bedenk de grote van een pierenbadje) en bij het zwembad liggen betekent dat we wegwaaien omdat het er op de een of andere manier harder waait dan elders op het complex. Als we dan toch besluiten een duik te nemen moeten we dus iedere keer achter onze kleding en waterflessen aanrennen omdat die door de wind worden meegenomen! Never mind! Het strand is nog geen 10 minuten met de auto en het is zeker de moeite om voor een uurtje daarheen te rijden! Inmiddels hebben we wel een paar favoriete plekjes waar je geen goud geld betaald voor een ligbedje maar waar je dus heerlijk met je handdoekje op het zand kan gaan liggen, en waar je meer tussen de locals bent en niet tussen de veel te dikke Amerikaanse toeristen zoals we beschreven in een van onze eerdere verhalen! Langzaam ontdekken we wat andere winkels, supermarkten voor goedkopere boodschappen, tuincentra en kledingzaakjes waar we dan lekker doorheen struinen op zoek naar de koopjes! De Superfood (of Jumbo) is wel nog steeds de meest praktische supermarkt omdat ze hier werkelijk alles hebben maar we gaan ook geregeld naar de Chinese supermarkt om de hoek, die is iets goedkoper en heeft ook een redelijk assortiment! Inmiddels hebben we ook een prachtige parasol aangeschaft omdat je na een uur of 13.00 wegbrand op ons terras wat echt volledig in de zon ligt! Dan is het gewoon echt niet lekker om nog even buiten te zitten voor een late dienst of om met de voetjes omhoog te ontspannen na een vroege dienst! Nu kunnen we ons dus scharen in een beetje schaduw en dat maakt echt een enorm verschil! Afgelopen week werd in het ziekenhuis de week van de verpleging gevierd met als afsluiter de dag van de verpleging zoals we die ook in Nederland kennen op 12 mei. De hele week door waren er verschrikkelijk veel activiteiten georganiseerd op verschillende locaties. Zo kon je op maandag in teams in een bar in de stad mens erger je niet spelen, was er ergens overdag een wedstrijd bedden opmaken, werden er onder werktijd massages verloot onder de verpleging, kreeg iedereen een kadootje voor het harde werken het hele jaar en was er vrijdagochtend ontbijt voor alle personeelsleden. We hebben uiteraard niet aan alles mee kunnen doen maar de hele sfeer in het ziekenhuis was feestelijk, overal ballonnen en versiering en iedereen vrolijk. Omdat 12 mei echt de dag van de verpleging is was het vrijdag echt feest, overal werd iedereen gefeliciteerd en bedankt voor zijn of haar inzet. Niet alleen collega's onderling maar ook bezoek wat de afdeling op kwam, kwam de verpleging feliciteren en bedanken! Wellicht is een hele week wat overdreven maar je voelt je wel echt gewaardeerd en dat is zeker belangrijk! Vrijdagavond stond als afsluiting een bowling wedstrijd op het programma en het is werkelijk ongelooflijk, zolang er drank, eten en muziek is maakt de Arubaan overal een feestje van! Bowlen was een bijzaak in het geheel want of er nou een strike, spare of 0 op het bord kwam iedereen kreeg een high five en een orkaansalvo aan gejuich op weg terug naar de koude drankjes! In het kader van meedoen is belangrijker dan winnen of zoiets! Ondertussen stond er een dj alle carnavals hits van het afgelopen jaar te draaien en was het feest compleet! Door de jaren heen al aardig wat personeelsfeestjes meegemaakt in verschillende instellingen maar zoiets als dit nog nooit gezien! Het was hilarisch! Binnenkort hopen we onze werkelijke werk- en verblijfsvergunning op te halen en daarmee de laatste regeldingen rond te krijgen. We moeten ook maar eens ons best gaan doen de tijd vinden om eindelijk voor ons duikbrevet te gaan! Zoveel te beleven, nog zoveel wat we willen doen! Liefs van ons!

• 15 Mei 2017 - 19:17

Eefje:

Hier word je toch vrolijk van! Superleuk verslag! Leuk meiden.

• 15 Mei 2017 - 20:48

Bea:

Heerlijk om die verhalen te lezen hoor.
    Go for it,ladys