Het zonnige Cairns!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Het zonnige Cairns!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Het zonnige Cairns!!

Door: Jessica

14 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Vlucht naar Cairns verliep voorspoedig. Op het vliegveld even gewacht voor we door een gratis shuttle busje netjes voor de deur van ons hostel werden afgezet. Ontzettend vriendelijk personeel en een prima kamer waar we meteen in konden ondanks dat we zo'n 4 uur te vroeg waren om in te checken! Bikini's aan en opweg naar de Laguna! Omdat het hier langs het strand levensgevaarlijk is om te zwemmen (dodelijke kwallen en zoutwaterkrokodillen...) hebben ze in Cairns een zwembad aangelegd! Compleet met zand om het beach effect te behouden, fonteintjes, grasvelden, bomen voor wat schaduw, winkeltje en een toiletgebouw! Jullie zullen begrijpen dat we het hier prima hebben volgehouden de rest van de dag! Rondje door de stad en via de supermarkt terug naar het hostel. Lekker gedoucht, onze bruinen benen bewonderd en wat leuks aangetrokken om de stad in te gaan. Via de boulevard terug gewandeld en genoten van een heerlijke koele zomeravond. Dinsdag hebben we nog zo'n dag gehad, lekker ontspannen aan het water, s'middags een wasje gedraaid en s'avonds de stad in. Woensdag werden we om 9 uur s'ochtends op pier E in de haven van Cairns verwacht voor onze trip naar de wondere onderwaterwereld van The Great Barrier Reef! Kleine tegenvaller dat er zo ongelooflijk veel mensen op de boot gepropt werden (reisbureau had ons 15 gezegd, realiteit was zo'n 40) dat maakt het allemaal wat minder ontspannen! We zullen verder niet klagen! We hebben gesnorkeld (in een zwemvest dus blijven drijven was absoluut geen probleem, zwemmen wel een uitdaging) we hebben een introductie duik gehad wat echt heel gaaf was en ons leven is compleet!! We hebben Nemo gevonden!! De boottocht terug naar de haven was gelukkig minder misselijkmakend dus de kotszakjes die we op de heenweg kregen niet nodig gehad!
S'avonds compleet gesloopt! Wel nog heerlijk een hapje gegeten in de stad maar daarna ook lekker vroeg naar bed! Donderdag werden we namelijk om kwart voor 8 alweer opgehaald bij het hostel voor onze tocht richting het regenwoud! Cape Tribulation ligt ten noorden van Cairns en is het punt waar The Great Barrier Reef en The Rainforest (beide belangrijke onderdelen van de UNESCO werelderfgoedlijst) samensmelten! Lange dag met onwijs veel stops en leerzame momenten! Stew (onze chauffeur en gids) deed er alles aan om het zijn gasten naar de zin te maken! Zo hebben we een aborigonal welkom in het land gekregen, een frisse ochtendduik in een rivier, prachtige wandeling door het regenwoud (op advies van de gids mieren gegeten...) lunch op het strand, krokodillen safari op het water (en jawel krokodillen gespot) en ijs gegeten wat gemaakt is met dat wat er in het regenwoud te vinden is! Heel erg gelachen en leuke nieuwe mensen leren kennen! S'avonds waren we echt niets meer waard... Even wat gegeten en op bed! Vandaag een heerlijk ontspannen dagje in de zon gehad! Nog een paar uurtjes dan vliegen we door naar Melbourne! Kunnen niet wachten om weer een nieuwe stad te ontdekken!! Lieve groetjes uit het zonnige Cairns

• 14 Oktober 2016 - 16:31

Jan WAGE:

Nou dat is wel even bezig zijn,maar jullie zijn nog niet op het eind van de reis dus wees voorzichtig en leef je uit er is denk ik zat te beleven in het mooie australiê. Veel plezier.

• 14 Oktober 2016 - 21:47

Diana:

Geweldig! Al die nieuwe belevenissen, adembenemend en ben benieuwd naar jullie mooie foto's van deze trip. Geniet ervan dames! Het is jullie gegund! Al hoewel ik wel een beetje jaloers ben