Australië op zijn mooist!! - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Australië op zijn mooist!! - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Australië op zijn mooist!!

Door: Jessica

27 Oktober 2016 | Australië, Naracoorte

Maandagochtend schoven we de Camperdeur open en wat hupste daar voorbij? Jawel een Kangaroo!! Onze dag kon meteen al niet meer stuk en er kwam nog zoveel meer!! Na het ontbijt op weg naar het Flinders Chase National Park waar we een route voor de auto meekregen met verschillende bezienswaardigheden! Wat een prachtige natuur op het eiland... Er is zo ontzettend veel te zien!! Oneindige bergen, helderblauwe zee, merkwaardige stenen, verschillende bomen, planten, vogels, zeeleeuwen, hagedissen en nog zoveel meer! Na Flinders Chase zijn we verder gereden naar de Little Sahara! Midden op het eiland liggen ineens een paar enorm hoge zandduinen... Magnifiek om te zien maar vooral heel vet om er vanaf te sandboarden! Het zand zat echt overal maar zo cool om te doen!! Gelukkig is onze spanningsboog ongeveer even lang dus na een uur die duinen oplopen en af boarden hielden we het voor gezien! Op zoek naar een leuk plekje om te lunchen kwamen we aan de andere kant van het eiland uit. Restaurantje wat we gevonden hadden was dicht maar de route naar het strandje op z'n zachtst gezegd bijzonder! Klimmend tussen rotsen door kwamen we in een heel klein baaitje met prachtig helder water! Zo'n bijzonder stukje eiland zomaar gevonden!! Schoenen uit, zand tussen de tenen en even door het frisse water gewandeld! Zonder twijfel veelstekoud om al te zwemmen maar heerlijk voor de voetjes! Verder gereden en in een haven een groep pelikanen gespot, wat een enorme vogels zijn dat zeg!! Op zoek naar een camping voor de nacht voor het donker zou worden kwamen we uit in Penneshaw, waar we toch ook de volgende morgen wilden zijn. Een avondwandeling over het strand en onder het genot van een warme chocolademelk de ontelbare sterren bewonderd! Dinsdag stond de Ocean Marine tour op de planning. Helaas helaas... Volgens de organisatie was het te slecht weer om het water op te gaan wijzelf hadden het idee dat er gewoon niet genoeg animo was... (buiten het hoogseizoen reizen heeft tot nu toe vooral voordelen gehad maar dit was even een tegenvaller) in ieder geval ging onze zeehonden, dolfijnen, walvissen spotten tour niet door! Gelukkig weten we al dat we die mogelijkheid nog wel gaan krijgen! Wie weet nog in Australië maar zeker straks in Nieuw-Zeeland. Omdat dit dus niet doorging en we verder zo'n beetje alles wel gezien hadden en ook de Ferry vanuit Penneshaw zou vertrekken waren we een beetje verstoord in onze dagplanning. Daarom de Ferrytickets omgeboekt, een paar uur eerde terug op het vaste land en doorgereden naar Victor Harbor (is geen spellingsfout dat schrijf je echt zo). Weer een leuke camping gevonden waar ze een plekje hadden om onze Chubby neer te zetten en ons ingelezen over waar we nu weer beland zijn! S'avonds de stad in, heerlijk gegeten en een fijn wijntje gedronken en terug naar de camping gewandeld. De volgende ochtend was het echt de hoogste tijd om weer eens te wassen dus dat eerst maar gedaan! Campertje beetje opgeruimd en uitgestoft en toen op pad! Victor Harbor is een klein rustig vissersplaatsje wat vroeger bekend stond om de walvisvangst en daar hebben ze een museum aan gewijd. We zijn er doorheen gewandeld, besloten dat het vooral op kinderen gericht is maar we hebben desalniettemin weer wat bijgeleerd en daar gaat het om. Victor Harbor staat via een 1,5km lange brug in verbinding met Granite Island waar een heel schattig paardentrammetje naartoe rijd. Heen hebben we het trammetje genomen, terug zijn we lekker gaan wandelen. Op het eiland zelf hebben een dolfijn gespot en een zeehond met een kleintje! Hebben een hele tijd op de rotsen zitten zoeken en speuren en konden daar nog wel uren blijven zitten! Zo veel vetter als je zulke dieren in het wild ziet in plaats van in een dierentuin!! Granite Island is niet zo heel groot en bestaat vooral uit een pinguïn centre, maar die was dicht! Dus na een ronde wandelen hielden we het voor gezien! Via de slijter (want koud biertje in de zon is fijn) en de supermarkt terug gewandeld naar de camping. Camper verder opgeruimd en was gevouwen en daarna in onze vissersstoeltjes heerlijk genoten van het zonnetje! S'avonds weer lekker zelf gekookt en ons ingelezen over onze volgende bestemming! Inmiddels zijn we bijna in Naracoorte, met verschillende wijngaarden (met rondleidingen en proeverijen in de mogelijkheden) en een imposante verzameling grotten dus wij zijn benieuwd!! Liefs uit een steeds warmer wordend Australië!!

• 27 Oktober 2016 - 11:23

Eefje:

Wat een supergave reis! Jaloers op jullie avontuurlijke genen meiden!