K.I.S.S. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu K.I.S.S. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

K.I.S.S.

Door: Jessica

16 Augustus 2017 | Aruba, Oranjestad

Werk, thuis, Spaanse les, strand, duikcursus, een frappuchino op z'n tijd, en nog meer werken! Onze dagen en automatisch weken zijn goed gevuld en we hoeven ons geen moment te vervelen! Terwijl Janine heerlijk een paar weken op vakantie was in Nederland mocht ik (zoals verzocht in ons vorige verslag=)) supergezellig bezoek ontvangen! Naast dat ik wel veel moest werken heb ik met Gerianne zoveel mogelijk vrije tijd goed besteed aan van alles en nog wat! Middagen luieren bij het zwembad of op het strand, een bezoekje gebracht aan de Donkey Farm, geshopt en geslenterd in Oranjestad en de hooiberg beklommen! Zo heeft ook Geer een goede indruk gekregen van ons leventje hier! Inmiddels zijn er alweer heel wat dagen om en is Janine ook alweer goed geacclimatiseerd in de warmte! Zoals we eerder schreven hebben we eindelijk een duikschool gevonden om onze PADI te gaan halen. Vorige week dus 3 uur theorie lessen gevolgd en de bijpassende vragen in ons logboek beantwoord. Maandagochtend in alle vroegte stonden we klaar voor onze eerste beschutwaterduik in het zwembad bij de duikschool. We hebben hier ook een zwemabonnement en beginnen ons er al een beetje thuis te voelen! Gezellige, vriendelijke mensen, leuk cafe/restaurant met de heerlijkste frietjes en alles gewoon voor Arubaanse (lees betaalbare) prijzen! De eerste duik werd begeleid door 2 instructeurs waarvan 1 een ervaren duiker is maar nog aan het leren is voor instructrice en de ander is al langere tijd gediplomeerd. We waren met 4 cursisten waardoor alles vrij vlot ging, je niet veel op elkaar moest wachten en je goed de tijd hebt om (boven water uiteraard) vragen te stellen als dingen onduidelijk zijn. De twee andere cursisten waren ook supergezellig dus tussendoor ook wat grapjes gemaakt en het geheel een beetje in de maling genomen. Bert (lees dit op z'n Engels want dat is dus eigenlijk de grap) was een man uit Nederland die in z'n eentje op vakantie was en besloot z'n duikbrevet te gaan halen (we komen straks nog even terug op Bert;)) Anyway! Zo'n ochtend duurt uiteindelijk alsnog heel lang en je bent compleet gesloopt aan het einde! Uiteraard deels omdat we niet compleet uitgerust waren maar vooral omdat je vreselijk veel informatie om je oren geslingerd krijgt en meerdere handelingen tegelijk moet kunnen uitvoeren. Nu zijn we daar opzich best goed in (je bent verpleegkundige of je bent het niet) maar blijven ademhalen, klaren, lucht uit je vest laten lopen, je omgeving in de gaten houden en kijken of je buddy al deze handelingen ook doet is best een complex geheel en dan hebben we alleen nog maar over het water in gaan! Anyway! Dinsdagochtend moesten we wederom in alle vroegte present zijn voor onze eerste open water duiken! Op twee verschillende locaties hebben we dus onze eerste momenten in de wondere onderwaterwereld op iets meer diepte mogen ervaren! Naast alle handelingen die je moet onthouden waardoor nog niks als vanzelf gaat hebben we ook geprobeerd vooral te genieten van het moment! Het wateroppervlak zo ver boven je zien en niks anders horen dan je eigen ademhaling, af en toe de zon die zelfs op zo'n 10 meter een kleurverschil maakt in het koraal en ineens uit het niets een scheepswrak zien liggen! Freaking awesome baby! Nadeel aan het geheel is dat ik zo'n 2 dagen gedeeltelijk doof was omdat het klaren niet zo lekker lukte maar dat nemen we op de koop toe! Zolang Janine aan m'n rechterkant bleef zitten was er niks aan de hand! Nu hebben we dus nog 2 duiken op de planning staan die vanaf een boot zullen plaatsvinden! Eerst de komende weken weer vooral hard aan het werk en dan hopen we die twee duiken snel in te plannen! Vorige week werd ik op mijn verjaardag compleet verrast met een enorme hoeveelheid kaarten en cadeaus uit Nederland waarvoor ik iedereen via deze weg nogmaals enorm wil bedanken! Ik heb me mede hierdoor (en uiteraard het versierde huis, alle telefoontjes en berichtjes, de taart en het etentje s'avonds) echt meer dan 24 uur enorm jarig gevoeld! Afgelopen weekend besloten we ons met onze buren maar weer eens in het nachtleven te storten en kwamen we na de nodige wodka (de buurvrouw was de Bob en dat was maar goed ook) aan bij de Mill! Wie komen we daar tegen? Juist Bert! De grap is dus nog steeds dat hij zichzelf voorstelde met een Engelse nadruk op zijn naam en daar maken wij dus nu al twee weken grapjes om! Even met de beste man staan kletsen maar hij vond ons veel interessanter dan wij hem (toch lichtelijk over onze leeftijdsgrens) dus we zijn lekker verder gaan dansen! Voordat dit verhaal weer langer word dan de bedoeling is leggen we alleen nog even de titel uit! Tijdens onze theorie lessen kwam Sjoerd (duikinstructeur) langs om ons een paar tips te geven. Zowel voor de duikcursus als algemeen in het leven, zijn advies luidde K.I.S.S. Keep It Simple Stupid en dat is dus ons nieuwe levensmotto! El amor de nosotros!!

• 28 Augustus 2017 - 13:50

Omakim:

Leuk weer, daar moeten we het voorlopig weer mee doen, kijk uit naar het volgende verslag, maar dat zal wel over thuis gaan, liefs oma, xxx