Medellin en Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Medellin en Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Medellin en Lima

Door: Jessica

08 Mei 2018 | Peru, Lima

De vijf dagen in Medellin voelden als een bliksembezoek maar waren absoluut de moeite waard! Op woensdag hebben we de Starbucks opgezocht en de verzameling mokken weer aangevuld en hebben we verder lekker door de stad gewandeld! Donderdagochtend stond om 9.00 onze tourguide voor de deur om ons mee te nemen in de wereld van Pablo Escobar. We zijn in zijn huis geweest wat tegenwoordig een museum is maar waar qua inrichting niets veranderd is en je de kogelgaten van een politie-inval in de muur, schilderijen en bank kan zien zitten. Paar kleine trucjes geleerd over hoe je het beste geld en cocaïne kan smokkelen (in een bureau en auto weliswaar dus maak jullie geen zorgen) en toch wel een kleine blik in het leven van El Patron gekregen. Na het bezoek aan de begraafplaats (wat wij toch wel een beetje vreemd vonden) zijn we terug gebracht de stad in. Vrijdag zijn we met de welbekende kabelbaan de berg op en over geweest. Eerst heb je een prachtig uitzicht over de stad en zodra je de eerste drie stations bent gepasseerd zie je vooral heel erg veel groen. We hebben boven een kleine wandeling door het park gemaakt voor we aan de tocht terug begonnen. Het metro netwerk in Medellin is heel erg duidelijk en goedkoop, dus hebben we zonder moeite zelf onze weg gevonden richting Comuna 13, ooit de meest beruchte en gevaarlijkste wijk nu staat het bekend om de prachtige graffiti kunstwerken. Hier stapten we iets voor 13.00 (lees 20.00 in Nederland) uit de metro en hebben we ook hier even 2 min stil naast elkaar gezeten. Na een stevige wandeling kwamen we aan bij de roltrappen die door de overheid zijn aangelegd om ervoor de zorgen dat mensen uit de hoger gelegen wijken makkelijk in de stad kunnen komen en hebben we onderweg naar boven genoten van het uitzicht. Kleurrijke kunstwerken zowel onderweg als uiteindelijk boven. Vogels, mensen en dieren zo ontzettend mooi en gedetailleerd op muren afgebeeld dat je het ook zou geloven als het met de computer is gedaan! Vrijdagavond hebben we heerlijk bij een Argentijns restaurant gegeten en was het alweer tijd om de backpack in te pakken. Zaterdag in alle vroegte richting het vliegveld. Een paar obstakels moeten overwinnen maar uiteindelijk kwamen we het eind van de middag na een overstap op Bogota aan in Lima! Perfecte planning van beide kanten betekende dat wij slechts 10 minuten na Gerianne voet op Peruaanse bodem hebben gezet en elkaar makkelijk konden vinden bij de bagagebanden! Jaja, Buurvrouw en Buurvrouw ontvangen Zomergasten wat inhoudt dat we de komende maand door Peru en Bolivia met z’n drieën reizen!! Wederom een obstakel hield in dat Gerianne haar backpack een andere route heeft genomen dan zij zelf waardoor die er nog niet was, bij navragen werd ons verteld dat die geleverd zou worden bij het hotel. Met de taxi dus onderweg naar het historische centrum van Lima waar we vlak bij Plaza Mayor een hotel hebben geboekt voor 2 nachten. Alles een beetje oud en erg gehorig maar gelukkig hadden onze buren daar meer last van dan wij zelf. Zondag een wandeltocht door de stad gemaakt met gids wat erg interessant was en wat eindigde met het proeven van verschillende varianten Pisco (de likeur van Peru) en dat is natuurlijk altijd goed! Vanochtend rustig opgestaan en ingepakt en nog maar een keer gebeld over waar de backpack blijft, hopelijk word deze in het volgende hotel afgeleverd... we wachten af! In ieder geval zijn we nu onderweg richting Paracas waar we ook weer een hotel hebben gevonden voor 2 nachten. Als onze informatie klopt gaan we hier pinguïns en zeeleeuwen kunnen spotten dus zijn we benieuwd! Liefs van ons!

• 08 Mei 2018 - 07:09

Ans Veltman:

Zo meiden leuk dat jullie nu met z'n drieeen zijn. En wat hebben jullie al veel gedaan in zo'n korte tijd. Gerianne ik hoop dat je backpack gauw terecht komt. Tot de volgende keer en doe voorzichtig en heb veel plezier! Liefs Tante Ans uit Reeuwijk

• 09 Mei 2018 - 05:53

Omakim:

Heb weer genoten van jullie verhalen, het is mijn zwemdag, dat is voor mij ook weer spannend, genieten van mijn nieuwe fiets. Lieve knuffels van omakim. xxxx