Salsa en el Trinidad! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Salsa en el Trinidad! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Salsa en el Trinidad!

Door: Jessica

28 April 2018 | Cuba, Trinidad

Woensdag vertrokken we wederom per collectivo naar Trinidad. Deze reis zou 5 uur duren maar in werkelijk hebben we ruim 10 uur in auto en bus doorgebracht... compleet uitgeput kwamen we dus het eind van de middag aan in Trinidad. Wederom een aantal jaar terug in de tijd maar ook hier alleen maar vriendelijke Cubanen. De dame bij wie we in Viñales verbleven had hier een vriendin van haar gebeld en gezegd dat we kwamen en of ze een kamer vrij had. We kregen een goeie aanbeveling want we waren zeer nette gasten (altijd fijn om dat te horen;)). Ook hier weer een prachtige kamer met eigen badkamer en terras met schommelstoelen! Zo kom je nog eens ergens! Donderdag hebben we de taxi gepakt naar het strand waar we heerlijk een paar uurtjes hebben liggen lezen en konden genieten van het helderblauwe water van de Caribische zee (en nee dat verveelt nog steeds niet!) gister een tour geboekt waarmee een prachtige wandeling door de bergen hebben gemaakt en meerdere watervallen hebben bewonderd met een gids en een ouder stel uit Duitsland. De gids sprak maarliefst 5 talen en heeft de hele tour in het Duits gedaan omdat ons dat ook nog steeds goed afgaat! Samen met het koppel voelde het net alsof we met paps en mams op pad waren! Gezwommen onder 1 van de watervallen, heel veel informatie over de vogels en planten die we onderweg tegenkwamen, een kolibrie in zijn nestje van heel dichtbij mogen bewonderen en een tarantula over onze arm laten lopen (jaja... we overwinnen ook nog verschillende angsten) alles bij elkaar een prachtige dag die we hebben afgesloten op een koffie plantage met een bijzonder kopje koffie met honing, rum en citroen! Recept hebben we onthouden dus dit gaan we thuis nog eens uitproberen! Gisteravond onze tweede salsa les, als je dan in Cuba bent is zoiets zeker de moeite waard en het is zo vreselijk leuk! Al met al vermaken we ons prima en hebben we nog de nodige plannen voor de komende dagen! We are not fearless, we just have dreams bigger than our fears!
Liefs van ons