Buurvrouw en Buurvrouw still going strong!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Buurvrouw en Buurvrouw still going strong!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Buurvrouw en Buurvrouw still going strong!!

Door: Jessica

16 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

En zo zitten we op de helft! We kunnen niet anders zeggen dan dat de afgelopen 6 maanden voorbij zijn gevlogen... Zoveel lieve leuke mensen leren kennen en ons al zo ingeleefd in de Arubaanse cultuur! We babbelen een klein woordje Papiaments mee, draaien diensten in het ziekenhuis alsof we nooit ergens anders gewerkt hebben en zijn zo gewend aan het feit dat het altijd warm is! Even een uurtje naar het strand of juist even naar de supermarkt om rustig door de airco te wandelen. De weken vliegen voorbij en we moeten langzaam al gaan nadenken over de plannen en dromen die nog gaan volgen! Eind september ben ik anderhalve week thuis geweest terwijl Janine op Aruba de heetste periode tot nu toe heeft meegemaakt! De dagen thuis vlogen nog sneller voorbij dan de dagen hier en voor ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig. Gelukkig mocht ik paps en mams mee terugnemen om ze een beetje te laten zien van ons leventje hier! Onwijs veel leuke dingen gedaan in de eerste twee weken naast toch ook wel een hoop werken maar dat is allemaal prima te combineren!
Terwijl we dit schrijven zijn we op Curaçao voor een heerlijke mini vakantie met paps en mams! Ondanks dat het hotel een beetje tegenvalt (schreeuwende jongens op de gang tot 2 uur s'nachts, dramatisch onvriendelijk personeel en een muffe kamer) is het daarbuiten alleen maar genieten! We hebben hier voor de eerste keer als gecertificeerde duikers gedoken wat in het begin een beetje spannend was maar o zo gaaf! Prachtig koraal, onwijs veel vissen en zeeschildpadden! We hebben door Willemstad geslenterd, heerlijk gegeten en als klap op de vuurpijl compleet uit onze stekker bij Guus Meeuwis! Op zondag een auto gehuurd en het eiland verder verkend, zo anders als Aruba en ook zo mooi! Onderweg kwamen we eetcafe Buurvrouw tegen waar we besloten te eten. Deze dames hier hebben onze avond (misschien zelfs wel weekend) compleet gemaakt! Heerlijk gegeten, ontzettend vriendelijke service en terug naar huis met een peper en zout vaatje en asbak met "Buurvrouw" erop! Als een kind in een snoepwinkel zo blij!
De komende maanden staat er een hoop bezoek gepland waar we onwijs veel zin in hebben en willen we ook de vervolgcursus voor onze Padi gaan volgen. Kortom, we vermaken ons nog steeds prima en de tijd vliegt! Liefs van ons!