Flamingo's!! En nog zoveel meer!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Flamingo's!! En nog zoveel meer!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Flamingo's!! En nog zoveel meer!!

Door: Jessica

06 Juli 2017 | Aruba, Oranjestad

De dagen en weken vliegen aan ons voorbij en iedere keer als we bedenken een update te plaatsen komt er weer iets tussen! Nu dan toch eindelijk een moment gevonden jullie op de hoogte te brengen van ons leventje hier! Waar dan te beginnen zonder er een te lang en onoverzichtelijk verhaal van te maken!? Laten we beginnen met ons bezoek aan de flamingo's! Voor we hierheen verhuisden hebben we ons uiteraard een beetje ingelezen onder het mom van voorbereiden en vooral het flamingo strand stond heel hoog op ons lijstje! Hier aangekomen bleek dat deze roze gevederde vrienden zich op het privé strand van het Renaissance hotel bevinden en dat je hier niet zomaar bij komt! Je kan of een dagpas kopen of een verblijf in het hotel boeken om er te komen. Omdat zoals eerder gezegd de tijd door onze vingers glipt nog steeds niet een van beide opties ondernomen tot we ineens twee dagen vrij hadden samen! Toen hebben we onszelf dus getrakteerd op een nachtje in dit veel te luxe vier sterren hotel om te genieten van een heerlijk bed, uitgebreid ontbijt en het privé eiland waar we met een bootje heen werden gebracht! Alles op het eiland is tot in de puntjes verzorgd, ligstoelen, bar, restaurant, toiletten, stranddoeken, hangmatten en een hoop personeel wat je graag van dienst is! Er zijn twee stranden, de eerste voor gezinnen en de tweede is een adult only strand, hier zijn de flamingo's te vinden. Grap van de eeuw overigens, wij verwachten een hele kolonie (of hoe het ook heten mag bij flamingo's) te vinden en dat was dus niet het geval! Gelukkig zie je dat op de foto's niet dus maakt het allemaal niet uit maar ze wonen er maar met z'n zessen! Net als alle andere strand bezoekers hebben we ons momentje genomen voor een kleine fotoshoot want dit moesten we natuurlijk even vastleggen! Verder hebben we heerlijk geluncht, lekker in de zon gelegen en even de ogen dichtgedaan (altijd lastig zo'n nachtdienstritme). Eind van de middag terug met het bootje waarmee we een korte stop maakten onder de landingsbaan om een vliegtuig te zien landen (beetje eng maar ook wel heel cool). Onze kamer met twee grote bedden waar we in verdwenen tussen dekbed en kussens was prima en lekker koel. S'avonds heerlijk uit eten geweest en de volgende ochtend genoten van het uitgebreide ontbijtbuffet! Jammer genoeg niet alles kunnen proeven want er was veelsteveel keuze maar dat terzijde! Daarna uitgecheckt en toen konden we nog een keer naar het eiland dus daar hebben we de rest van de dag doorgebracht met een beetje lezen, zwemmen en wederom een fotoshoot (je moet toch wat;)). Heel avontuur weer maar ook heerlijk weer thuis te zijn! Al die overdaad aan toeristen kan je 24 uur hebben maar daarna is het ook fijn om je weer tussen de locals te bevinden! Verder zijn we inmiddels begonnen met een cursus Spaans! Heel leuk en leerzaam maar ook hopi moeilijk! Gelukkig kunnen we op werk met patiënten soms wat oefenen en dan maar hopen dat we snel een woordje mee kunnen brabbelen! Of nog wat vaker Despacito luisteren schijn je ook een hoop (niet de netste woorden) Spaans van te kunnen leren! Onze zoektocht naar een duikschool heeft ons uiteindelijk (zoiets moet toch meteen goed en vertrouwd aanvoelen) bij een leuke duikschool gebracht waar we theorie en praktijk lessen kunnen volgen om dan ons duikdiploma te behalen! Die staat voor augustus op de planning na Janine haar vakantie naar Nederland! Dat is ook al volgende week en ben ik 3 weekjes alleen thuis... Dus mocht iemand interesse hebben in een paar weken Aruba! Er staat een kamer leeg en ik kom je met alle liefde van het vliegveld halen!;) Tussen alle leuke dingen die we hier doen door zijn we uiteraard ook nog steeds 40 uur per week aan het werk, de verhuizing naar het nieuwe ziekenhuis komt steeds dichterbij dus dat zijn spannende dingen en verder gaat alles lekker z'n gangetje! Vorige week zijn we met Fransje (die was hier een weekje vakantie vieren en 'ons' eiland bewonderen) naar Palm Island geweest, ook met een bootje, ook met een overdaad aan toeristen maar ook heel leuk! Naast een fijn strand met heerlijke bedjes hebben ze daar ook verschillende activiteiten die je kan doen! Zo hebben we gesnorkeld, een rondje op de bananenboot gedaan en ge-zip lined! Heerlijk dagje wat zeker voor herhaling vatbaar is! Voor Janine haar verjaardag (daar hebben we maar een heel weekend van gemaakt want je word tenslotte maar een keer 25!) hebben we het hele huis versierd met slingers en ballonnen, zijn we bij de Japanner uit eten geweest waar ze koken aan je tafel, hebben we een rondje karaoke zingen gedaan en de rest van de avond/nacht heerlijk gedanst! Uiteraard een taart met kaarsjes op zondag want dat hoort er wel een beetje bij! En zo zijn we dan al 3 maanden hier!! Zoveel al beleeft en er is nog zoveel meer wat we willen doen!! Voor nu is het verhaal wel weer lang genoeg dus hopelijk tot snel en liefs van ons!!
Voor extra aanvullend beeldmateriaal hier ook ons tweede Aruba filmpje: https://vimeo.com/224003271?ref=fb-share&1

• 06 Juli 2017 - 20:04

OmaKim :

Heb weer genoten van je verhaal, als vanouds leuk geschreven, kijk weer uit naar het volgende verslag, liefs oma, eendoodgewonekoe xxx