Mi ta compronde un tiki mas Papiamento!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Mi ta compronde un tiki mas Papiamento!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Mi ta compronde un tiki mas Papiamento!!

Door: Jessica

07 Juni 2017 | Aruba, Oranjestad

Zomaar zijn we gewoon al 2 maanden aan het genieten van het eilandleven! Hoeven we ons s'ochtends niet te bedenken wat we aantrekken want het is toch altijd warm, bestaan onze grootste zorgen uit wanneer we wassen en wat we gaan eten en genieten we van ieder moment dat de zon schijnt!! (al zoeken we ook graag de schaduw op) Vandaag hadden we weer eens een dagje samen vrij! We hebben onze jaarpassen (want veel voordeliger als we met al ons bezoek daarheen willen) voor het Arikok National Park opgehaald en een bezoekje gebracht aan de dierentuin. Dat laatste is echt een beetje zielig! Kleine hokken, vreselijk warm en ook allemaal niet diervriendelijk ingericht. Wel hebben we nu eindelijk de Emu gezien! Deze vogel hebben we tijdens onze tocht door het Cape Tribulation regenwoud in Cairns vorig jaar helaas niet in het wild kunnen vinden maar hier staan ze gewoon in de dierentuin! Samen met een hele oude treurige Kangaroo! Anyway! We gokken op een eens maar niet weer dingetje! Daarover gesproken... Zo'n twee weken geleden hebben we met ons eerste bezoek uit Nederland een jeep gehuurd voor een dag! Op deze manier kan je goed off road en onder andere de Natural Bridge, goudmijnen, grotten en de Natural Pool bezoeken. Die laatste is de grote toeristische trekpleister van Aruba en dat moesten we natuurlijk met eigen ogen bewonderen! Heel stuk langs de kust gereden, kleine baaitjes gezien, prachtige uitzichten en verder vooral heel erg veel cactussen! Het eiland is behoorlijk droog dus heel veel meer dan cactussen vind je niet echt! Na een prima tocht door Arikok heen kwamen we een bord tegen met het opschrift alleen voor 4x4 en ervaren chauffeurs... Nu word het spannend! Het resulteerde in zo'n 20 minuten door de auto geschud te worden omdat je letterlijk over stenen rijdt. Uiteindelijk bereikte ons irritatielevel zijn hoogtepunt want er leek maar geen eind aan te komen... Daarbij kwam nog dat we dat kolere stuk ook weer terug moesten! Maar halverwege omkeren heb je helemaal niks aan dus op naar de Natural Pool. Eerlijk is eerlijk het is er best mooi, wij kwamen er toen het vrij rustig was en we gingen ook precies optijd weer weg voordat er een grote groep toeristen kwam. Je moet het letterlijk zien als een zwembad wat ontstaan is tussen het land en een aantal hele grote stenen wat verderop in de zee (we beloven dat er binnenkort weer een filmpje komt dan snappen jullie wat ik bedoel) hierin zwemmen behoorlijk wat vissen en kan je dus goed snorkelen en op de stenen rondom het water zitten extreem veel krabben wat best leuk is om te zien. Vinden wij het de rit ernaartoe waard en snappen we de hele commotie dat dit de toeristische trekpleister van het eiland is? Nee niet echt maar we zijn wel blij dat we het gedaan hebben! Het National Park bestaat verder vooral uit stenen en cactussen en als je goed zoekt schijnen er ook behoorlijk wat dieren te wonen (onder andere vogels en hagedissen) we hebben nog een kort bezoek gebracht aan de grotten wat best leuk was om doorheen te wandelen en we hebben een verfrissende smoothie gedronken met een prachtig uitzicht! Al met al a day well spend, jeep teruggebracht en nog even een verfrissende duik in de zee genomen! Ondertussen zijn we nog steeds druk opzoek naar een duikschool en hebben we ons vandaag ingeschreven op de ambassade van Venezuela voor een cursus Spaans! Dit was wel heel grappig want men sprak daar niks anders dan Spaans en 3 woorden Engels dus wij vragen ons af of we het formulier goed hebben ingevuld en vooral hoe de cursus straks zal gaan! Maar dat zien we dan wel weer! Werktechnisch gaat het ook allemaal prima! We kennen inmiddels aardig wat woorden Papiaments wat heel leuk is en we zullen ons niet gaan vervelen want er is altijd wat te doen op de afdelingen! Wij gaan ons best doen genoeg beeldmateriaal te verzamelen voor een volgend filmpje want volgens Janine wil niemand 3 minuten naar vissen kijken en moet er genoeg afwisseling inzitten! Even afwachten nog!! Voor nu liefs van ons!