We hebben het zo slecht nog niet! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu We hebben het zo slecht nog niet! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

We hebben het zo slecht nog niet!

Door: Jessica

07 April 2017 | Aruba, Oranjestad

Dinsdag konden we heerlijk uitslapen! Toch nog wel een beetje in het vroege dienst ritme staan we rond 9.00 op! Rustig ontbeten en een aantal FaceTime dates gehad met Nederland! Nadat we onze pasta salade voor s'avonds voorbereid hebben besluiten we 'omdat het kan' nog een uurtje bij het zwembad te gaan liggen! Wat hebben we het zwaar... Rond 14.30 rijden we richting het ziekenhuis. De avonddienst lijkt tot nu toe iets overzichtelijker dan de vroege dienst en dat is wel fijn! Na de overdracht loop je een rondje langs de patiënten, lees je je mappen en begin je met het delen van de medicatie. Dat laatste is een systeem wat we allebei nog even onder de knie moeten krijgen want het is totaal anders dan we gewend zijn! In ieder geval leren we hier weer allemaal nieuwe systemen en werkwijzen wat ons soms doet verbazen maar ook zeker interessant is! Heel langzaam leren we ook wat meer woorden Papiaments en hopen we ons binnenkort in te kunnen schrijven voor een cursus die in het ziekenhuis gegeven wordt! Woensdagochtend hebben we weer gekookt (en het brandalarm in het hele complex laten afgaan... Oeps) voor s'avonds en nog een paar uurtjes heerlijk gelezen, gezond en zitten kletsen bij het zwembad met andere bewoners hier die ook in het ziekenhuis werken. Werken ging vandaag prima, lekker druk op de afdelingen dus de hele avond bezig geweest maar tevreden patiënten en netjes op tijd klaar! Weliswaar compleet gesloopt besloten we toch ons samen met een paar collega's nog even in het nachtleven te storten! Vuurdoop gehad in de Gusto (the place to be hebben we ons laten vertellen) met drankjes en dansjes en na sluitingstijd door naar The Mill, dit is een echte Nederlandse molen waar als alle andere clubs en kroegen sluiten het feest doorgaat tot de politie komt om het af te kappen! Dit kan dus om 3.00 maar ook pas om 7.00 zijn! Hilarisch! Rond 2.30 wel sjaak afhaak gedaan want vanmorgen moesten we vroeg op voor weer een regeldag! Als eerste rond 9.30 naar Patiri Appartments gereden voor een bezichtiging van een appartement, supermooi complex met zwembad schattige paadjes en ongelooflijk veel kleuren en niet geheel onbelangrijk van alle faciliteiten voorzien! Het appartement is best groot, twee slaapkamers met airco, een volledig ingerichte keuken, badkamer met twee wastafels (hoeven we niet te vechten om een meestal te klein plankje) en een ruime huis/eet kamer. Buiten een grote patio waar volgens de beheerder altijd wind staat en dus lekker koel is en een eigen parkeerplaats naast het huis (best handig als je veel boodschappen heb gedaan). Nadat we het huis in onze gedachten ingericht hebben met eigen spulletjes besloten dat we het heel gaaf zouden vinden als dit ons thuis wordt het komende jaar! Nog even afwachten of het bevestigt word en of de verhuisdatum inderdaad 24 april kan zijn maar wij denken dat we ons al heel voorzichtig de nieuwe bewoners kunnen noemen! Via het tankstation naar Amigo gereden en onze huurauto ingeruild voor onze eigen auto!! Contract getekend, restje betaald (want wisselkoers met overmaken) en daar gingen we dan!! Wat is hij mooi en wat rijdt hij lekker!! Uiteraard kan je niet zomaar in een auto stappen en niks meer hoeven regelen dus onze eerste stop was de belastingdienst voor het overschrijven van de auto op onze naam. Daarna door naar de verzekering waar we door Janine haar schadevrije jaren in Nederland een korting van maarliefst 60% kregen op een autoverzekering!! Bonus!! Terug naar de belastingdienst waar we de wegenbelasting voor het komende jaar moesten betalen en daarna onze eigen kentekenplaat op mochten halen!! Zo trots als een pauw terug gereden naar huis, strandtas ingepakt, bikini's aan en nog even een uurtje op het strand gelegen! Al met al moeten we zeggen (en dit kloppen we dus af) dat alle regelzaken de afgelopen weken (de bank, de verzekering, de belastingdienst en ga zo maar door) behoorlijk soepel verloopt. We zitten nergens echt lang te wachten en over het algemeen is iedereen heel behulpzaam! Er word terwijl we de bank binnen wandelen inmiddels zelfs vriendelijk naar ons gezwaaid door één van de medewerkers en we hebben gezellig contact met de bewaker omdat we daar voor het openen van een bankrekening toch al een aantal keer geweest zijn! Het is hilarisch!! Morgen hebben we nog lekker een dag vrij en hoeven we even helemaal niets te regelen! Mooi moment dus om in onze prachtige Suzuki te stappen en maar weer eens naar de andere kant van het eiland te rijden! Stiekem is het eiland best wat groter dan we vantevoren dachten en hebben we nog lang niet alles gezien! Vanaf zaterdag hebben we weer vijf diensten werken voor de boeg en zo fietsen we rustig door de eerste paar weken heen! We hebben het zo slecht nog niet hier!! Heel veel liefs van ons!

• 07 April 2017 - 06:33

Eefje:

Wat een heerlijk verslag weer! Kan het niet laten het nog snel te lezen voor ik naar mijn werk moet! Klinkt allemaal heel goed wereldmeiden! Leuk!!!

• 07 April 2017 - 10:32

Jan Wage:

Ik heb jullie dagboek even doorgesnuffeld en daarbij ben ik tot de conclusie gekomen van "zo slecht hebben jullie het nog niet,, Ik wens jullie een fijne tijd en doe voorzichtig.

• 07 April 2017 - 19:21

Omakim:

Wat een mooi verslag weer, heb het twee keer gelezen, sla het dan beter op, de schijf tussen m'n oren zit boordevol, komt door m'n leeftijd, liefs, omakim, xxx