Alles onder controle Buurvrouw!? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Alles onder controle Buurvrouw!? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Alles onder controle Buurvrouw!?

Door: Jessica

31 Maart 2017 | Aruba, Oranjestad

Woensdagmiddag stond de proefrit in onze eigen Suzuki Swift op de planning! Wat een heerlijke auto! Kost een paar gulden maar dan heb je ook wat! Afgesproken dat we op donderdag bij het inleveren van onze huurauto alles in orde zouden maken qua betaling en papieren. Beetje vreemd was dat we dit bedrag contact moesten betalen en dat werd nog wel een dingetje! Laten we het verhaal voor het gemak verder chronologisch houden! Woensdagavond hebben we lekker gekookt, gegeten en een filmpje gekeken. Beetje optijd op bed want donderdag hadden we een drukke volgeplande dag voor de boeg. Om 8.15 komen we aan bij MedWork voor onze medische keuring, hele vragenlijst ingevuld en controle door een arts. Longen, hartslag, bloeddruk, temperatuur, ogen, oren en rug werden gecontroleerd en gelukkig goedgekeurd! Opgelucht rijden we door richting het ziekenhuis waar we een long foto moeten laten maken om tuberculose uit te sluiten. Alles loopt prima op schema en rond 9.30 wandelen we richting de linnendienst voor pakken en een badge. We hebben ons best gedaan maar kwamen uiteindelijk toch verschrikkelijk onvoordelig op de foto's terecht... Maar geluk bij een ongeluk onze afdelingen kloppen niet (uiteraard moest er iets fout gaan) dus mogen we nog een keer terug voor een nieuwe badge! We zijn wel meteen even richting de afdelingen gewandeld om kort kennis te maken en ons rooster voor de eerste maand op te halen! Eerste indruk is prima, tikkeltje ouderwets maar we zijn misschien ook wel iets te gewend geraakt aan de privé kliniek in Zwitserland! We starten in ieder geval lekker met een goed volgepland rooster en alle weekenden werken tot eind april! Kom maar door! Vanuit het ziekenhuis zijn we richting de bank gereden om hier dus te kijken of we het geld voor de auto met onze Nederlandse bankpassen konden opnemen en zoals verwacht gaat dat hem niet worden. Terug naar de autodealer met de vraag hoe we dit het beste kunnen aanpakken want we willen de auto wel graag hebben! We mogen het bedrag overmaken en zodra het bij hun binnen is mogen we de auto komen halen! Voor een extra weekje dus de Kia Picanto waar we al in rondscheurden bijgeboekt en op naar huis! Broodje gegeten, bikini's aangetrokken en zonnebrand gesmeerd... Genoeg gedaan voor vandaag morgen weer een dag! Rest van de middag dus heerlijk op het strand gelegen, gesnorkeld en gelezen! Vanochtend maar eens een was aangezet want een schoon bedje en schone handdoeken op z'n tijd zijn best fijn! Toen nog maar een keer naar het ziekenhuis voor nieuwe pasjes... Jullie kunnen je voorstellen dat we om goed voor de dag te komen op onze nieuwe foto's dus netjes mascara op hadden gedaan en ons haar in model hadden gebracht... Fout denk opnieuw! We kregen een nieuw pasje met jawel... Dezelfde foto! Zo jammer... Nu dus maar hopen dat ze snel vervagen dan mogen we een nieuwe aanvragen! Verder vandaag maar weer richting het strand om te genieten van ons laatste dagje vrij voor het werkende leven gaat beginnen. Bij het gebrek aan schaduw dachten we een parasol te huren bij de meest ongemotiveerde kerel die je je kan bedenken... Eerst dachten we dat hij ons in de zeik nam maar zonder blikken of blozen gaf hij ons de mededeling dat we hier 50 gulden voor moesten betalen! Ik dacht het even niet vriend! Toen dus een tijdje in de zon gelegen tot er een plekje in de schaduw van een palmboom vrij kwam! Op weg naar huis overigens wel een pitstop gemaakt bij EZ Brothers en onze eigen parasol aangeschaft voor 20 gulden! We brengen onze eigen schaduw wel mee de volgende keer! Via de supermarkt naar huis gereden en voor vanavond hebben we een lekkere maaltijd en de nieuwste Grey's Anatomy op de planning staan! Dan vroeg op bed want morgen beginnen we dan echt met werken! Onze prachtige witte pakken liggen klaar en dan gaan we zien wat het gaat worden! We houden jullie op de hoogte!! Liefs van ons!!

• 01 April 2017 - 17:00

Jan Wage:

Hoe is het nou mogelijk twee zulke mooie frisse meiden,lelijk op een foto ......kan niet . Moet over of jullie moeten zo fris als een kuiken op nieuw op de foto..Doe voorzichtig met vreemde auto"s..