Enjoying every bit of New Zealand!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu Enjoying every bit of New Zealand!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van buurvrouwenbuurvrouw - WaarBenJij.nu

Enjoying every bit of New Zealand!!

Door: Jessica

18 November 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

Nog maar een week! Dan zit dit avontuur er ook alweer op!! Tijd gaat zo ontzettend snel!! In Te Anau was het vooral heel nat! Ontzettend veel regen en maar weinig zon, gelukkig maar dat we een lekker warm huisje hadden! Dinsdag zijn we naar Milford Sound gereden, prachtige route met veel lookouts onderweg! Milford Sound zijn de welbekende bergen die uit het niets lijken op te stijgen uit heel donker kalm water. Water wat stiekem in verbinding staat met de Tasman Sea dus barstensvol zit met Marine Life! Wij hadden een wat kleinere boot uitgekozen en hebben ons (regen trotserend) voor op de boot geïnstalleerd voor het beste zicht! Al snel hadden we een hele groep dolfijnen gespot en kon onze dag niet meer stuk! De kapitein vertelde onderweg vanalles over de bergen, het ontstaan van de Milford Sound en hoe diep het meer is. Naast de dolfijnen hebben we een grote groep zeehonden gespot en een zeldzaam soort pinguïn! Daarnaast vaarde de kapitein praktisch in een waterval... Heel gaaf enzo hoor om dat van dichtbij te bekijken maar het natte pak wat we haalden had achterweg kunnen blijven! Alles bij elkaar hele gave dag gehad en met natte sokken en schoenen in de auto op weg terug! Woensdagochtend scheen voor het eerst sinds een aantal dagen de zon en wat stond er op het programma!? Juist een ondergrondse wandeling en boottocht! Eerst werden we tijdens het ontbijt opgeschrikt door een het luchtalarm en met de recente aardbeving in ons achterhoofd zaten we toch wel even in de stress! Navragen bij de receptie bleek het voor de brandweermannen te zijn en dat ze zich op de kazerne moeten melden! Dit dorp is blijkbaar zo klein dat dit beter werkt als de voor ons bekende persoonlijke piepers... Gerustgesteld gingen we op pad richting de haven waar we met de boot naar het eilandje aan de overkant gingen. Daar volgde een wandeling door een ondergronds gangenstelsel met als kers op de taart in een bootje door een glowworm grot! Eigenlijk zijn het geen wormen maar larven (maar dat terzijde) en die geven door een bepaalde afgifte van stofjes licht op het moment dat ze honger hebben. Het is dus ook zo dat hoe feller ze schijnen hoe meer honger ze hebben! Heel vreemd om te zien maar vooral heel gaaf! Verder hebben we woensdag vooral in de auto gezeten richting de West Coast. Dit is nogal een eind dus hadden we onderweg een cabin geboekt voor de nacht. Donderdag via de Haast Highway onze weg richting de kust vervolgd en een behoorlijk stuk gereden. Mooie uitzichten, veel mogelijkheden om te stoppen en wegen met zo ontelbaar veel bochtjes om de bergen heen dat je soms het gevoel heb dat je gewoon weer terugrijd! Begin van de middag kwamen we in Hokatika, hostels hier allemaal behoorlijk aan de prijs dus een dorpje landinwaarts gereden! Hele schattige kleine B&B gevonden waar de eigenaar ons voor we weer op pad gingen (want zoveel te zien zo weinig tijd) vroeg of de meisjes op tijd terug zouden zijn voor het avondeten! Als je het zo lief vraagt dan zeker wel! Naast een kort bezoekje aan het strand zijn we naar de turquoise meren in de buurt geweest, heel gaaf om te zien en uiteraard weer een prachtige foto mogelijkheid! S'avonds dus in de plaatselijke pub (die zit aan de B&B vast) gegeten en met de eigenaar een biertje gedronken. Vanmorgen weer vroeg op pad richting de Bully River met het plan te gaan raften, helaas zat die mogelijkheid er vandaag niet in en zijn we via alweer een prachtige route doorgereden naar Nelson helemaal in het noorden. Onderweg in Punakaiki de Pancake Rocks bewonderd. Deze rotsen zien er werkelijk uit als een stapel pannekoeken! Komt door de verschillende elementen en vele miljoenen jaren in tijd! Heel gaaf om te zien! Inmiddels dus in Nelson en de komende dagen zullen we eens zien wat op ons pad komt! Plan is in ieder geval nog een keer Kayakken en het Abel Tasman National Park bezoeken! De dag vandaag hebben we in ieder geval onder het genot van een biertje zittend op het strand afgesloten terwijl we de zon achter de bergen zagen zakken! Potverdikkie wat hebben we het mooi! Liefs van ons.

• 18 November 2016 - 10:35

Eefje:

Wat eren superleuk verslag weer!!! En wat een ervaringen weer! GENIET!

• 18 November 2016 - 11:21

Jan Wage:

Ik vind het prachtig wat jullie daar allemaal beleven,ben al wel een beetje jaloers.Ik wens jullie de resteerende tijd nog heel veel plezier en wijsheid .

Groetjes van mij.